Veelgestelde vragen
Welkom bij de Brabant Expres Reizen FAQ!
Ontdek hier antwoorden op veelgestelde vragen over onze diensten, reisopties en meer. We streven ernaar om uw reiservaring zo soepel en plezierig mogelijk te maken. Heeft u een vraag die hier niet wordt beantwoord? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons toegewijde team staat klaar om u te helpen!
Algemeen
Heeft u een medische reden voor een specifieke zitplaats? Neem dan s.v.p. contact met ons op.
Bij een groepsreis op maat is het reserveren van stoelen ook mogelijk. Informeer hiervoor s.v.p. bij uw contactpersoon.
Bagage
Betaling
Boeking
Hierin staat de actuele vertrektijd en opstapplaats.
Indien u een extra hebt bijgeboekt (zoals een entreeticket), dan ontvangt u deze van uw chauffeur/reisleider.
Reis- en annuleringsverzekering Allianz
Welkom bij de veelgestelde vragen over Allianz reisverzekeringen!
Hier geven wij je essentiële informatie over reisverzekeringen. Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen, van de voordelen van een reisverzekering tot het claimproces.
ALGEMENE VRAGEN
Waarom heb ik een reisverzekering nodig?
Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings- en onderbrekingsuitkeringen kunnen niet terugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).
Wat valt er onder niet terugbetaalbare kosten?
Niet terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reisdeposito's/betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Brabant Expres Reizen die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.
Wie kan deze verzekering kopen?
Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een of meer vliegtickets boekt op de website van Brabant Expres Reizen om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Brabant Expres Reizen (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering) en als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen. Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.
Deze verzekering is niet geschikt voor jou als:
- je tijdens je reis deelneemt aan bepaalde extreme sportactiviteiten of sportwedstrijden;
- je meerdere reizen binnen een jaar wil verzekeren;
- je reis al begonnen is;
- je reis plaatsvindt in een land dat is uitgesloten op de verzekering;
- je al verzekerd bent op een andere verzekering met dezelfde dekking.
Wat dekken reisverzekeringen?
Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen. Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:
- Annulering van de reis;
- Reisonderbreking;
- Medisch noodvervoer;
- Medische noodkosten;
- Beschadigde/verloren/gestolen/vertraagde bagage;
- Reisvertraging.
Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden.
Wie wordt gedekt door mijn reisverzekering?
De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisblad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.
Hoe kan ik een reisverzekering afsluiten?
Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij de aankoop van je reis. Je hoeft het alleen maar aan toe te voegen tijdens de boeking en je tickets zijn verzekerd zodra je bestelling is betaald.
Hoe kan ik mijn reisverzekering opzeggen?
Je kan een annuleringsverzoek indienen via reizen@brabantexpres.nl. Je krijgt jouw geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingsemail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.
Waar kan ik mijn polisnummer vinden?
Het polisnummer staat in de bevestigingsemail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na de aankoop van de verzekering hebt ontvangen. Het polisnummer is gelijk aan het boekingsnummer
Hoe weet ik wat mijn dekkingslimieten zijn?
Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per email ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.
Meer vragen?
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op tijdens onze openingstijden. U kunt uw vraag ook mailen aan:
Afdeling verhuur en planning: verhuur@brabantexpres.nl
Afdeling groepsreizen en specials: reizen@brabantexpres.nl.
Wij streven ernaar u binnen 1 werkdag een reactie te sturen.