Veelgestelde vragen

Welkom bij de Brabant Expres Reizen FAQ!

Ontdek hier antwoorden op veelgestelde vragen over onze diensten, reisopties en meer. We streven ernaar om uw reiservaring zo soepel en plezierig mogelijk te maken. Heeft u een vraag die hier niet wordt beantwoord? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Ons toegewijde team staat klaar om u te helpen!

Algemeen

Kan ik een stoel in de touringcar reserveren?
Bij sommige reizen kunt u een stoel reserveren (gegarandeerd naast elkaar of gegarandeerd plaatsen voorin). Hieraan zijn extra kosten verbonden.
Heeft u een medische reden voor een specifieke zitplaats? Neem dan s.v.p. contact met ons op.

Bij een groepsreis op maat is het reserveren van stoelen ook mogelijk. Informeer hiervoor s.v.p. bij uw contactpersoon.
Heeft Brabant Expres (Reizen) een afdeling gevonden voorwerpen?
Ja. Indien u iets heeft verloren dan kunt u dit op de eerstvolgende werkdag aangeven (telefonisch/ e-mail - s.v.p. NIET ons noodnummer gebruiken. Dit is uitsluitend voor noodgevallen!). De gevonden voorwerpen worden 2 maanden bewaard. Daarna worden de gevonden/verloren spullen aan een goed doel geschonken.

Bagage

Hoeveel bagage mag ik meenemen?
U mag 20 kg. ruimbagage en 8 kg. handbagage meenemen.
Mag ik een scootmobiel meenemen?
Ja, bij een compleet verzorgde reis u kunt dit vooraf aanvragen. Neem s.v.p. contact met ons op over de mogelijkheden.
Mag ik een kinderwagen meenemen?
Ja, mits deze opvouwbaar is en onderin het bagageruim van de touringcar past.
Mag ik een rollator meenemen?
Ja, deze mag u gratis meenemen. Geef dit wel even aan bij de boeking.

Betaling

Ik heb de betaling handmatig of via internetbankieren overgemaakt. Wanneer krijg ik een bevestiging?
Als u de betaling hebt overgemaakt dan kan het even duren voordat dit bij ons is verwerkt. Hou rekening met ca. 7 dagen. TIP: Kijk even bij uw eigen bank. Is de betaling afgeschreven? Dan kunt u ervan uitgaan dat wij het bedrag ook ontvangen.
Mijn iDeal betaling is niet gelukt. Blijft mijn boeking dan wel staan?
Ja. Geen zorgen. Als de iDeal betaling niet is gelukt, dan ontvangt u binnen ca. 2 werkdagen een bevestiging/factuur. U kunt de betaling dan zelf aan ons overmaken onder vermelding van uw factuur/boekingsnummer.
Kan ik contant of per pin betalen bij de chauffeur?
Nee. De reis moet vooraf betaald zijn.

Boeking

Wat als mijn reis niet doorgaat wegens te weinig deelnemers?
Wij bieden u altijd een alternatief. Dit kan een andere datum zijn, een andere reis of bestemming. Indien geen enkel alternatief voor u mogelijk is, dan krijgt u uiteraard uw geld terug.
Wanneer krijg ik mijn ticket of deelnemerbewijs?
Wij gaan ervan uit dat elke reis doorgaat en versturen uiterlijk 1 dag voor vertrek een deelnemersbewijs.

Hierin staat de actuele vertrektijd en opstapplaats.

Indien u een extra hebt bijgeboekt (zoals een entreeticket), dan ontvangt u deze van uw chauffeur/reisleider.

Reis- en annuleringsverzekering Allianz

Algemene vragen verzekeringen

Welkom bij de veelgestelde vragen over Allianz reisverzekeringen!



Hier geven wij je essentiële informatie over reisverzekeringen. Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen, van de voordelen van een reisverzekering tot het claimproces.



ALGEMENE VRAGEN



Waarom heb ik een reisverzekering nodig?

Een reisverzekering beschermt je tegen bepaalde financiële risico's en verliezen die kunnen optreden tijdens het reizen. Annulerings- en onderbrekingsuitkeringen kunnen niet terugbetaalbare, vooruitbetaalde reiskosten (tot het bedrag van je polislimieten) voor je vergoeden als je reis wordt geannuleerd of onderbroken om een verzekerde reden. Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan de verzekering je ook cruciale hulp bieden bij een medisch noodgeval; verliezen aan je vergoeden veroorzaakt door een verzekerde reisvertraging, vertraging of verlies/beschadiging van je bagage; en ook hulp bieden in andere situaties (opgesomd in de voorwaarden).



Wat valt er onder niet terugbetaalbare kosten?

Niet terugbetaalbare kosten kunnen vooruitbetaalde reisdeposito's/betalingen omvatten met betrekking tot diensten afgesloten bij Brabant Expres Reizen die verloren zouden gaan als je voor vertrek van de reis om een verzekerde reden moet annuleren.



Wie kan deze verzekering kopen?

Deze reisverzekering is bedoeld voor jou als je een of meer vliegtickets boekt op de website van Brabant Expres Reizen om te reizen naar bestemmingen die worden aangeboden door Brabant Expres Reizen (met uitzondering van bestemmingen die zijn uitgesloten op de verzekering) en als je beschermd wil worden tegen mogelijke onvoorziene gebeurtenissen buiten jouw macht, die zich voor of tijdens je reis kunnen voordoen. Om een verzekering af te sluiten moet je woonachtig zijn in Nederland.



Deze verzekering is niet geschikt voor jou als:



  • je tijdens je reis deelneemt aan bepaalde extreme sportactiviteiten of sportwedstrijden;

  • je meerdere reizen binnen een jaar wil verzekeren;

  • je reis al begonnen is;

  • je reis plaatsvindt in een land dat is uitgesloten op de verzekering;

  • je al verzekerd bent op een andere verzekering met dezelfde dekking.



Wat dekken reisverzekeringen?

Afhankelijk van de reisverzekering die je afsluit, kan jouw polis voordelen bieden voor een aantal situaties die zich voor of tijdens jouw reis kunnen voordoen. Deze voordelen kunnen het volgende omvatten:



  • Annulering van de reis;

  • Reisonderbreking;

  • Medisch noodvervoer;

  • Medische noodkosten;

  • Beschadigde/verloren/gestolen/vertraagde bagage;

  • Reisvertraging.


Opmerking: Niet alle verzekeringen omvatten alle hier vermelde voordelen. Raadpleeg de bijbehorende voorwaarden.

Wie wordt gedekt door mijn reisverzekering?

De reisverzekering dekt alleen personen die als verzekerden op het polisblad staan vermeld. Familieleden en/of reisgenoten zijn niet gedekt, tenzij ze op het polisblad worden genoemd.



Hoe kan ik een reisverzekering afsluiten?

Een reisverzekering wordt als optie aangeboden bij de aankoop van je reis. Je hoeft het alleen maar aan toe te voegen tijdens de boeking en je tickets zijn verzekerd zodra je bestelling is betaald.



Hoe kan ik mijn reisverzekering opzeggen?

Je kan een annuleringsverzoek indienen via reizen@brabantexpres.nl. Je krijgt jouw geld terug als je annuleert binnen de aangegeven herroepingstermijn die vermeld staat in de bevestigingsemail, op voorwaarde dat er geen schade is ingediend en je reis nog niet is begonnen.



Waar kan ik mijn polisnummer vinden?

Het polisnummer staat in de bevestigingsemail die je hebt ontvangen of op het polisblad dat je na de aankoop van de verzekering hebt ontvangen. Het polisnummer is gelijk aan het boekingsnummer



Hoe weet ik wat mijn dekkingslimieten zijn?

Raadpleeg het dekkingsoverzicht van de voorwaarden van je reisverzekering, dat je per email ontvangt. Hier vind je alle details van jouw verzekering, inclusief voordelen, dekkingslimieten, verzekerde redenen en uitsluitingen.

Specifieke vragen over dekkingen

Meer vragen?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op tijdens onze openingstijden. U kunt uw vraag ook mailen aan:
Afdeling verhuur en planning: verhuur@brabantexpres.nl
Afdeling groepsreizen en specials: reizen@brabantexpres.nl.

Wij streven ernaar u binnen 1 werkdag een reactie te sturen.